lauantai 9. helmikuuta 2013

Karkausreissu ja Hensu♥

Mitäs mä nyt muistaisin...? No ainaskii olin tiistaina ja torstaina tallilla... Tiistaina siivottiin karsinat ja harjasin Gledin sekä talutin sitä maastossa. Torstaina sama juttu, mutta ponilla oli innokas päivä. Meinattiin ravata maastossa, mutta Gledi alkoikin hyppiä ja potkaisi melkeen mua. Samalla nykäs oikee kunnolla narusta jolloin horjahdin ja naru lipsahti kädestä. Ja arvatkaa mitä... Gledi _KARKAS_! Miks just se tallin itsepäisin ja vahvaluonteisin karkas? Gledi laukkas täyttä kiitoo yhen mökkiläisen pihalle (onneks ei ollu ketään paikalla). Mä ja sopsu rapisteltiin muovipussia ja käveltiin rauhallisesti lähemmäs. Gledi hyppäs pystyyn kun huomas että me tullaan. Sopsu jäi paikalleen ja mä yritin ottaa ponin kiinni, koska se luottaa muhun enemmän. Kaikeksi onneksi Gledi astui narun päälle eikä tajunnut nostaa jalkoja niin sain napattua kiinni. Ei onneks näkyny naarmuja! Enää ei kyllä koiteta ravata vaikka ennen menikin hyvin D:

Eilen 9.2. olin kamuni Empun luona. Halusin ratsastaa Hensulla. Minä menin tarhassa koska Hensu on niin vauhdikas ja energinen, mutta Emppu meni Taavilla ulkopuolella. Käveltiin pitkin ohjin ja sitten ravattiin. Hensulla ei ollut satulaa, mutta ratsastin fleece-loimella. Poni oli ihmeen rauhallinen, mutta kuitenkin piti pidätellä, kun alkoi ennakoida ravia. Emppu nosti laukan ja sanoi että minäkin voin. Olin sillee "Nyt uskallan laukata" kun en ole ennen Hensulla uskaltanut ilman satulaa kovan vauhdin takia. Kuitenkin nostin päädystä laukan ja se oli ihanaa! Hensulla oli kiva laukka vaikka se olikin reipas. Laukkasin molempiin suuntiin ja laukan jälkeen tosissani yritin pitää Henun käynnissä, mutta poni otti väkisin raville koska halusi laukata. Tein muutamia voltteja ja siitä sitten rauhoittui.

 Hensu♥
 Taavi♥
 Henua hoitamassa
 Lumiharja♥
 Dave
 Mä ja Henu
 Haliii♥
Ihana kuvaaa!

2 kommenttia:

  1. Kivoja kuvia Hensusta ja Davesta :) Ja voi Gledi ja sen karkureissu xD Onneks astui narun päälle :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi Glediäää xDd Niimpä muute ois lähteny kauemmas :)

      Poista